Virkat Bi - Biet Beerit - Nytt virkmönster

Det här är mitt senaste djur som jag har designat :)
Ett bi som heter Beerit. 
 
Jag tyckte det passade bra nu när det är sommar här i Sverige. 😄 
 

Storlek:

Om du använder liknande garn och virknål som mig blir ditt bi:

  • Längd: 30 cm
  • Bredd: 15 cm
  • Djup: 20 cm

 

Det du behöver:

  • Virknål 4mm
  • Bomullsgarn anpassad för virknål större än den du använder. Jag använder 8/8 bomullsgarn, ”Yarn and colors – EPIC” + virknål 4 mm. Garnåtgång: gult garn 75 gram, brunt garn 65 gram, vitt garn 30 gram samt lite rosa garn.
  • Svart tunnare bomullsgarn för brodering.
  • 2 stycken säkerhetsögon, 10 mm
  • Sax
  • Nål
  • Stoppning ca 125 gram, jag använder mig av allergifri polyesterstoppning.
 
 
Virkmönster:
 
Färdigt bi: 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter, virkmönster;
Taggar: amigurumi, amigurumi bee, bee, bi, crochetbykim, honey bee crochet, insect, insekt, virka, virkbeskrivning, virkmönster