DIY - Virkade små clowner

 
 
Under ett par dagar så har jag försökt att få ihop ett set med olika virkade små clowner. 
Jag tycker att handgjorda gåvor är det aboslut bästa att ge bort :) 
 
Det jag virkade var en vagnmobil, en napphållare, en bitring och en skallra. 
 
Det jag använde var:
  • virknål 2,5 mm
  • Bomullsgarn (8/4, tex. hobbii rainbow cotton 8/4) i färgerna beige, orange, röd, rosa, vitt, gult och svart.
  • 55 mm obehandlad träring (giftfri såklart)
  • 3 stycken clips
  • 24 stycken 20 mm träpärlor (obehandlade, giftfria)
  • 1 stycken träpärla 12 mm (Den har jag använt närmast öglan på napphållaren). 
  • Polyestertråd 
  • Vadd. Jag använde allergifri polyesterstoppning. Håller formen bra när man tvättar dom också :) 
 
Det som jag tyckte var absolut svårast var att få till öglan på napphållaren. Hur stor ska ringen vara egentligen? Och hur håller man den på plats så att inte pärlorna går att dra av? Jag fick knyta säkert 4 knutar för att den skulle kännas stabil :) 
 
En annan sak som jag tänkte på när jag gjorde dom var att inte använda mig av säkerhetsögon, utan brodera ögonen med svart bomullsgarn istället. Både bitringen och skallran kommer ju sannolikt att tuggas på, därför ville jag inte att några smådelar skulle finnas på dom. Dock vet jag att många använder säkerhetsögon, även jag själv och jag har aldrig varit med om att dom har lossnat. Jag har testat med både verktyg och hammare för att få bort dom (när man satt fast dom fel). Det brukar sluta med att jag fått virka om dom istället :) 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Barnvagnsmobiler, Nyheter;
Taggar: amigurumi, amigurumi docka, barnvagnsmobil, clown, crochet, diy, docka, handgjord, vagnmobil, virka