Virkat lejon - Lejonet Herr Nils

Det här är Herr Nils. Jag skapade honom för ungefär 2-3 år sedan. Det var så länge sedan jag virkade honom så jag var tvungen att göra några nya. Jag har även uppdaterat mönstret :)
 

 

 

Det du behöver:

  • Virknål 4mm + 2,5 mm
  • Bomullsgarn anpassad för virknål större än den du använder. Jag använder 8/8 bomullsgarn, ”Yarn and colors – EPIC” + virknål 4 mm. Garnåtgång: 85 gram av gult garn, 20 gram av lila garn samt 5 gram av ljusgult garn.
  • Svart och brunt tunnare bomullsgarn för brodering och hatten. Jag använder 8/4 bomullsgarn, Yarn and colors "Must have" och virknål 2,5 mm. Garnåtgång: 10 gram av svart garn samt lite brunt garn för brodering av nosen.
  • 2 stycken säkerhetsögon, 10 mm (Finns att köpa på www.crochetbykim.com).
  • Sax
  • Nål
  • Stoppningca 60 gram, jag använder mig av allergifri polyesterstoppning.
 
 
 
 
 
 
Virkmönster:
 
Säkerhetsögon:
 
Färdiga lejon: 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter, virkmönster;
Taggar: amigurumi lejon, amigurumi pattern, crochet pattern, lejon, stuffed animal, virkat gosedjur, virkat lejon, virkmönster, virkmönster lejon