Tvättbjörnen Smokey

Hej!
Det här är tvättbjörnen Smokey. Jag fick idén att skapa en tvättbjörn efter att jag beställt hem stora säkerhetsögon och säkerhetsnosar. Plus så tycker jag att tvättbjörnar är så himla söta 😍
 
När jag virkade denna amigurumi använde jag virknål 4 mm och tjockt bomullsgarn 8/8 heavy cotton, t.ex. Yarn and colors EPIC. Mitt bästa tips när man virkar gosedjur är att använda tjockt garn och använda en virknål som är mindre än det som garnet rekommenderar. Har man t.ex. mycket 8/4 bomullsgarn hemma, kan man alltid virka med dubbelt garn. 
 
 
Virkmönster finns på svenska och engelska (US terms):
 
Säkerhetsögon 18 mm:
 
Säkerhetsnos:
 
Färdig tvättbjörn:
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter;
Taggar: amigurumi raccoon, amigurumi rakun, amigurumi tarifleri, crochet raccoon, crochetbykim, knit raccoon, pluszak, raccoon, rakun, tvättbjörn, virkad tvättbjörn, virkmönster, virkmönster tvättbjörn