Virkad Bitring - Regnbåge

 
 
Något som de flesta uppskattar är en handgjord present. Och vill man ge bort en present vill man gärna att den ska vara unik och uppskattad. Däremot så vill man ju gärna inte att denna present ska ta en evighet att göra :) 
 
 
Nu finns detta mönster att köpa, en regnbåge bitring. 
Denna bitring tar uppskattningsvis en kväll att göra för supernybörjare och kanske någon timme för erfarna. 
 
 
 
Vad som behövs:
  • Virknål 2,5 mm – eller den virknål du föredrar.
  • Bomullsgarn anpassad för en virknål större än den du använder. T.ex. 8/4 bomullsgarn. Jag använder Yarn and colors "Must have". Garnåtgång: en liten mängd av varje färg.
  • Träring. Jag använder 6,5 mm obehandlad/giftfri träring.
  • Bjällra, jag använder en plastbjällra anpassad för virkade leksaker.Sax
  • Nål, för brodering och sömnad.
  • Stoppning, jag använder mig av allergifri polyesterstoppning.
 
 
Virkmönster:
 
Färdiga bitringar:
 
 
Jag hoppas ni uppskattar bitringarna och designen lika mycket som jag gör :)
 
Hälsningar/
CrochetByKim ♡
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter;
Taggar: amigurumi virkmönster, bitring, macrame rainbow, rainbow, rainbow teether, rassel, rattle, regenboog, regnbåge, teether, virkmönster, wooden ring