Nytt virkmönster - Enhörningsval - Narval

Här är min senaste filur: En enhörningsval som heter Rainbow Bubble 😀
 

Det du behöver:

  • Virknål 4mm
  • Bomullsgarn anpassad för virknål större än den du använder. Jag använder 8/8 bomullsgarn, ”Yarn and colors – EPIC” + virknål 4 mm. Garnåtgång: blått garn 120 gram, vitt garn 50 gram, grönt garn 10 gram, gult garn 5 gram, 4 x 10 gram till rosorna samt en liten mängd av rosa, ljusblått och svart garn.
  • Två stycken säkerhetsögon 20 mm. Jag använder handmålade blåa ögon med guldprickar. Finns att köpa på www.crochetbykim.com.
  • Sax
  • Nål
  • Stoppning ca 175 gram, jag använder mig av allergifri polyesterstoppning.
 
 
 
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter, virkmönster;
Taggar: Amigurumi eyes, amigurumi, amigurumi pattern, crochet, crochet pattern, crochetbykim, macrame rainbow, narval, narwhale, unicorn whale, val, virka, virkad val, virkmönster