Virkad hund - Rottweiler

Min senaste design: En Rottweiler som heter Zuma. 
Virkmönster finns som PDF fil på Etsy och på Ravelry
Självklart på svenska och på engelska (Du laddar ner båda filerna). 

Det du behöver:

  • Virknål 4mm
  • Bomullsgarn anpassad för virknål större än den du använder. Jag använder 8/8 bomullsgarn, ”Yarn and colors – EPIC” + virknål 4 mm. Garnåtgång: 115 gram svart garn och 50 gram beige garn.
  • Två stycken säkerhetsögon 18 mm. Jag använder handmålade bruna ögon. Finns att köpa på www.crochetbykim.com.
  • Säkerhetsnos 29 x 22 mm. Finns att köpa på www.crochetbykim.com.
  • Kedja ca 22-25 cm + smyckestång för montering. Jag använder en aluminiumkedja 8 mm som används för smycketillverkning. Du kan även använda ett hänge att sätta fast på kedjan.
  • Sax
  • Nål
  • Stoppning ca 120 gram, jag använder mig av allergifri polyesterstoppning.
 
0 kommentarer publicerat i AMIGURUMI, Nyheter;
Taggar: amigurumi rottweiler, crochet rottweiler, säkerhetsnos, virkad hund, virkad rottweiler